ברוך דיין האמת: זקן חסידי סערט ויז'ניץ הרה"ח יהודה לייב קוסטינר זצ"ל

    ישראל בן צבי 1 Comment on ברוך דיין האמת: זקן חסידי סערט ויז'ניץ הרה"ח יהודה לייב קוסטינר זצ"ל

    ברוך דיין האמת: בעיר חיפה נלקח לבית עולמו הרה"ח ר יהודה לייב קוסטינר זצ"ל | הלוויתו יוצאת בשעה זו

    צילום: באדיבות המשפחה
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחיפה הלך הבוקר (רביעי) לעולמו הגאון הרב יהודה לייב קוסטינר זצ"ל מזקני חסידי סערט ויז'ניץ והוא בן 87 שנים. הרב קוסטינר נפטר בביתו ברמת ויז'ניץ בחיפה. בשנים האחרונות סבל מחולשה והבוקר כאמור השיב את נשמתו לבוראה.

    הרב קוסטינר היה זקן חסידי סערט ויז'ניץ, נולד ברומניה בתשעה באב תר"צ לאביו שהיה חסיד ויז'ניץ שורשי כבר מדורי דורות. הרב קוסטינר עלה ארצה בעליית הנוער, והתיישב בעיר חיפה שם הקים את משפחתו, דבק ברבו בעל המקור ברוך מויז'ניץ וממשיך דרכו האדמו"ר החכמת אליעזר ועד לבנו האדמו"ר יבדלח"א,

    הרב קוסטינר הכתיר את האדמו"ר הנוכחי מסערט ויז'ניץ כשהמנהג בויז'ניץ הא שזקן החסידים נותן לאדמו"ר את הקוויטעל הראשון, והרב קוסטינר ז"ל הביא לאדמו"ר שליט"א את הקוויטעל הראשון בבית העלמין בבני ברק מיד אחר קבורת אביו.

    במשך שנים רבות היה בכיר במועצה הדתית בחיפה והיה יד ימינם של הרבנים הראשיים בעיר בשבעים השנים האחרונות.

    היה איש נעים הליכות החזיק לפרנסתו חנות ספרים בעיר, התושבים מספרים כי אותה חנות הייתה מרכז דת, קירוב והסברה וכל תושבי האזור דתיים כחילונים ידעו שאצל הרב קוסטינר בחנות ימצאו תפילין להניח, לרכוש מזוזה או כל ספר אחר. היה מסביר פנים ומאהיב את התורה והיהדות על כל אדם ועל כל מי שבא בד' אמותיו.

    הרב קוסטינר היה חסיד בלב ובנפש מסר את נשפו לגידול ילדיו וצאצאיו, נתן את כל כולו מהונו ומאונו למען אדמו"רי בית ויז'ניץ והיו שסיפרו כי הוזיל מהונו כסף רב למען בית האדמו"ר גם בתקופות קשות שהפרוטה לא הייתה מצויה בכיס, אמורי ויז'ניץ היו עולים לביתו בחיפה והיו יושבים אתו שעות ומתבשמים מסיפורי חסידים ומווארטים מרתקים.

    הלוויתו יוצאת בשעה זו מבית המדרש הגדול של חסידי סערט ויז'ניץ בחיפה וייטמן בחלקת החרדים בבית העלמין בעיר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אהבתי אותו הוא דיבר איתי וזכה לשמחני כשהייתי בחיפה בשמחת תורה ראיתי אותו מזמין את רבינו שליט"א לעלות לתורה גם הספר שלו הוא טובות זכרונות שקניתי זה מחיה נפשות